Dalaa Life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin Duin en Mieke Limmen - WaarBenJij.nu Dalaa Life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin Duin en Mieke Limmen - WaarBenJij.nu

Dalaa Life

Door: Mieke en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin Duin en Mieke Limmen

14 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Pfoef; dat is wel hard werken, hoor!
Vanaf Ko Tao zijn we via 3 verschillende boten een minibus en een ritje achterop een motorbike naar ontmoetingsplek Pattalung gereist. Op de eerste boot kwamen we al een mede vrijwilliger tegen waarmee we meteen die avond Pattalung mee onveilig hebben gemaakt. In deze stad kwamen normaal geen toeristen, aldus stichting Dalaa, en dat hebben wij gemerkt! We werden door iedereen aangestaard of nageroepen, velen wilden een praatje maken. Er bleek een festival gaande waar een wedstrijd tromroffelen gehouden werd. Er was een groot podium waar een band begon te spelen, maar toen de zanger ons in het publiek zag zitten riep hij heel hard "Farang, Farang!". Waarna alle hoofden op ons gericht waren. Verlegen als we waren werd er ook meteen een camera op ons ingezoemd en waren we op een heel groot scherm te zien. AAAH, weg onze anonimiteit. Toen die zanger begon te roepen dat we op het podium een liedje moesten zingen zijn we snel weggesneaked. Jammer genoeg werd ik veel later bij het hotel nog in mijn nek gegrepen door een Thai die een karaoke liedje voor me wou zingen. Ik werd een bar ingetrokken en moest op een stoel zingen en kreeg tot overmaat van ramp een microfoon in mijn handen gedrukt. Ik moest en zou 'holiday' van The Scorpions zingen. Moeilijk, want ik kon dat hele nummer niet en de ondertiteling was in Thais schrift. Echt karaoke voor gevorderden dus. Ik heb er maar een creatieve versie van gemaakt, geloof ik.
De volgende dag moesten we al praalwagen trekkend (was een ceremonie bezig en we werden weer gedwongen mee te helpen de met bloemen versierde auto voort te trekken) naar het station om de andere vrijwilligers te ontmoeten. We zijn in totaal met 14 nederlandse vrijwilligers en nog een dagelijks wisselend aantal thaise vrijwilligers. Met minibus werden we naar de plaats van bestemming gebracht nog geen uur verder. De school zag er eigelijk nog best acceptabel uit, alhoewel erg kleurloos en met een zeer vervallen speelterrein. We kregen een geweldig ontvangst van de lokale mensen uit het dorp. Ze hadden een podium opgezet vlak voor de school (waar we ook slapen in een klaslokaal op kleutermatrasjes) waar die avond verschillende dansvoorstellingen voor ons werden opgevoerd en speeches werden gehouden. We werden er verlegen van, want het hield maar niet op! Wij moesten ook iets voor hun doen, dus besloten we om de kinder spijker te laten poepen en hoofd-schouders-knie-en-teen en het volkslied (1e couplet) te zingen. De eerste twee dingen waren een groot succes, maar ik denk dat ze nog nooit een groep zo slecht het volkslied hebben horen zingen! Daarna werd tot na middernacht karaoke gedaan. Natuurlijk hebben Erwin en ik ook gezongen! (oa like a virgin van Madonna!!)
De dagen erna zijn we hard aan het werk gegaan. Erwin is de leider van de Garden Group: zij hebben al de hele tuin omgeploegd en veel planten en bomen geplant en ook een vuilnisstortplaats gemaakt voor de verschillende soorten afval. Er is ook een groep die de speeltuin opknappen, wat ook aardig hard werken is in de volle velle zon. Ik ben de aanvoerder van de Painting Group en wij hebben de hele school al bijna omgetoverd tot een waar kunstwerk. We hebben een winnie de Pooh klaslokaal en een multiculturele keuken gemaakt met poppetjes die elkaars handen vasthouden. Ik beschouw onze groep ook als 'de artiesten' en de rest als arbeiders. Wij voelen ons natuurlijk ver verheven boven de rest. In de avond krijgen we culturele les of thaise les of gaan we karaoke doen met de buurtbewoners. Het draait heel erg om culturele uitwisseling, wat natuurlijk heel leuk is. We leren er veel woorden bij en leren ook de buurt al aardig kennen! Nu is het weekend en zijn we met alle vrijwilligers naar Trang gegaan. Even weer contact met de rest van de wereld en een beetje privacy. Het is een onwijs leuke groep mensen bijelkaar, maar je slaapt echt schouder aan schouder en voet aan hoofd: je leert elkaar wel ERG goed kennen, haha! We hebben veel zin in komende week waar we ook bij de buurtbewoners thuis mogen overnachten. Volgende week volgt meer info, nu eerst weer even de zee induiken!!!
Ps de foto's komen volgende week wel
knuf

• 14 Oktober 2006 - 09:50

Tomas:

Ha luitjes, goed bezig daar! Groeten vanuit het druilerige Beverwijk!

• 14 Oktober 2006 - 10:17

Dian:

Geweldig avontuur weer!!!!!
    En we verwachten er ook wat foto's bij. Het is maar goed Miek dat je uit een "artiesten familie" komt. Dat is weer mooi meegenomen dacht ik zo.
    Nou jullie persoonlijke mailtje kan ik niet lezen tot donderdag de 18e, want dan is John weer thuis.
    Willen jullie nog een knuffel of zo?????
    KNUFFFFF, Dian.

• 14 Oktober 2006 - 10:32

Ellen:

Leuk om weer iets van jullie te horen ,ik kijk namelijk iedere dag of jullie al iets op de site hebben gezet en gelukkig was het vanmorgen weer bingo !!!! Wat een avontuur weer!Maar we wachten natuurlijk op de foto's. Miek en Erwin nog heel veel succes met alles en we horen weer snel van jullie. ps Jullie tante word ook een artiest want ze zit immers ook op een schildercursus.liefs de Duintjes

• 14 Oktober 2006 - 15:43

BB:

Dat klinkt als E&M. Enjoy gastuuu en doe mm de groeten wie...taj ; )

• 14 Oktober 2006 - 18:40

Fermichelly:

haha, Ik heb me bescheurd..Ik zie jullie al helemaal ingezoemd worden op scherm en daarna Miek op een stoel staan om te dansen.Echt geweldig, wat een humor..Ik ben erg benieuwd naar de foto's van de school. Heel veel succes nog en veel plezier deze week.

Dikke kus

• 14 Oktober 2006 - 19:02

Marloes:

Muhahah artiesten- en tuinderskinderen! Toch jullie roeping gevonden he? :) Volgens mij is het hartstikke leuk (ben jaloers, maar dat zien jullie niet he?)... Aiai na Japans gekaraook kunnen jullie je dus weer verder ontwikkelen tot Thais niveau...
    Nu de foto's nog. Ben nu alweer benieuwd naar de rest.
    Loes

• 14 Oktober 2006 - 19:51

Javenanneveku:

Leuk verhaal weer, ik hoop alleen wel dat je stiekum een vies woord op de muur gaat kalken. In het Nederlands natuurlijk. Leren die Thaaien ook meteen goed Nederlands. En Erwin, nog primula´s geplant? Of Clavicula´s? Offeh, Sternocleidomastubidia´s? Hahahaha. God, wat ben ik leuk!

• 15 Oktober 2006 - 03:06

Manila Djohn:

Na ons Chinese karaoke apparaat moet dat Thaise gebeuren toch een makkie voor jullie zijn. Zal een verse uit Manila meenemen. Kun je weer oefenen, alleen niet bij ons!! En Di, je dochter heeft nog niks privé gestuurd hoor! Alleen de Blokkies.

• 15 Oktober 2006 - 13:48

Elles:

wat maken jullie toch allemaal mee!!!en wat vonden ze van je zang kunsten miek??schouder aan schouder voet aan hoofd????pufff nou als je ze echt zat ben laat je lekker een mieke en erwin scheet.dan rollenze wel de andere kant op.hahahahaik ben erg benieuwd naar de foto`s en hoe jullie het verder nog beleven!!!en hoe het allemaal er uit komt te zien.nog heel veel plezier daar en tot snel een hele dikke zoen voor iedereen daar en voor jullie.smak

• 15 Oktober 2006 - 19:46

Jolanda En Nikki.:

Hee luitjes, jullie doen het weer leuk.hee Erwin heb je nog Tractus ilio tibialussen geplant??? En Miek heb jij nog een Rembramdt geschilderd? Hou me op de hoogte, wil je? jullie worden beroemd! Hahahahahahahaha. grtjs jolanda.(k)nikki:D

• 15 Oktober 2006 - 19:47

Ut was mislukt!!!:D:D

• 15 Oktober 2006 - 19:57

Nikki:

(k)
    :D:D leuk wat jullie allemaal doen gr nikki

• 16 Oktober 2006 - 11:25

Weer Dian:

Wat een leuk boek!!!!!! Ik lag helemaal blauw. Nou ik ga lekker vanmiddag als Cleopatra op de bank liggen en genieten van m'n eigen verhaal.
    O ja, jullie ook nog gefeliciteerd met MIJ!!!!!
    Drie zoenen op jullie wangen,
    (gatver, wat klinkt dat vies)

• 16 Oktober 2006 - 14:54

Kimmie D.:

He chickjes! Leuk om te lezen dat alles zo goei gaat en de opbrengsten van het benefietfeestje goed worden besteed! Jammer dat je het nichtengebeuren moet missen Miek!
    Xxx Kim en Don

• 16 Oktober 2006 - 15:46

Ellen:

Clitoria"s doen het trouwens ook heel goed op thaise bodem

• 16 Oktober 2006 - 16:08

Marjan B:

Ellen zijn dat klittenplantjes?
    Mmmm, die zouden het daar wel eens goed kunnen doen.

• 18 Oktober 2006 - 11:57

Robbie:

GAst! hele vette shit gewoon! vooral die karaoke wtf!! veel plezier nog aapies. owja en er zijn hier geen golven gvd. alleen frenzy was dik

• 19 Oktober 2006 - 17:15

Lisa:

Hey liefies, eindelijk een berichtje van mij. Ik ben benieuwd hoe jullie deze week weer doorbrengen.De eerste week was in ieder geval geslaagd zo te lezen. Wat een avonturen weer met al die zweetkakken aan je neus e.d. Stink maar gewoon goed terug, Erwin. Dat is jouw wel toevertrouwd. Nou, zo kan ie wel weer. Ga zo door en kom maar weer gauw terug. Heeele dikke moederknuffel. P.S. wanneer is jullie terugreis? Mis jullie helemaal niet, heb je dat in de gaten.

• 21 Oktober 2006 - 10:32

Roos En Robbert:

Back in Bangkok...retreat hebben we uitgesteld tot we echt gestressed zijn na Laos en Cambodia. Was leuk jullie info te krijgen op ko tao. Keep up the good work en drink nog een sang som (jij niet mieke...)

• 22 Oktober 2006 - 22:33

Dian En John,:

Nog even dan zijn jullie weer thuis....
    We weten dat jullie dinsdagavond thuiskomen maar we weten nog niet jullie aankomsttijd en vluchtnummer.Phoe he' dat zou wel eens een probleem kunnen zijn. Of niet als jullie ons dat willen doormailen.
    Nou we wensen jullie in ieder geval een hele goede vlucht en nog een leuke dad in Zweden.
    Knuffels en tot gauw.

• 23 Oktober 2006 - 11:40

Linda:

hey miek wat leuk om te lezen!!! .Ik print deze tekst wel even uit voor groepen 5 als je het goed vindt?.
    Leuk hoor! allemaal greetz lin en de groetjes van Henny ,loek en kimmie en natuurlijk van mij x lin