Terug in Thailand!!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Erwin Duin en Mieke Limmen - WaarBenJij.nu Terug in Thailand!!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Erwin Duin en Mieke Limmen - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand!!!

Door: Mieke en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin Duin en Mieke Limmen

06 Oktober 2006 | Thailand, Koh Tao

Wat heerlijk om weer terug te zijn!!!
Al bij landing in Bangkok kwamen vele fijne herinneringen weer naar boven. Geslapen in ons favoriete hotelletje, gegeten in onze lievelingsrestaurants of straatstalletjes, met de boot en tuktuk gereist en respect getoond aan de koning tijdens het voorprogramma van de bioscoop. Ook natuurlijk weer nieuwe plekjes ontdekt, op Bangkok raak je nooit uitgekeken! Na alvast wat inkopen gedaan te hebben moesten we weer verder. Het bleek dat we onze slaapzakken waren vergeten, dus we moesten snel wat regelen voor onze trein vertrok. We kochten snel 8m katoenen stof en renden naar een naaiatelier waar we een stokoude man probeerde uit te leggen hoe hij daarvan 2 slaapzakken moest naaien. Die arme man had 20 minuten de tijd om die dingen af te krijgen en werkte voor zijn leven. Hij wilde maar 1 euro per slaapzak, dus toen hij ze met zweet op zijn voorhoofd na 23 minuten af had, hebben wij hem een flinke fooi gegeven. Meteen sprongen we in de eerste de beste tuktuk en legden uit dat we zo snel mogelijk op het station moesten zijn. Dit liet de chauffeur zich geen twee keer zeggen! Hij scheurde letterlijk overal tussendoor, zag mijn leven 3x voorbij flitsen! We zijn (op tijd) met de trein en boot naar Ko Tao gevlucht. Gewoon heel even bijkomen van de afgelopen drukke periode en voorbereiden op de komende ervaringen. De mensen van Moon Dance Bungalows herkenden ons nog helemaal, het voelde echt als thuiskomen!! Alleen onze reisvriendjes Markus, Jennifer en Steve ontbraken nog. Na de eerste dag in de zon kwam ik erachter dat mijn TropicalBrown zonnebrandcreme al een jaar over datum was. We waren beiden Tropical Rood geworden. Snel maar naar een Spa om ons echt in de watten te laten leggen, nu kan het nog! Een thaise schone liet Erwin alle hoeken van de Spa zien tijdens een Thai Massage en ik werd helemaal ingewikkeld met Aloe Vera en viel in slaap met een melig thais muziekje op de achtergrond. Wat een rotvakantie!
Vandaag hebben we met Captain Jack een rondje om het eiland gevaren en zo veel mogelijk gesnorkeld. Veel vis en veelal nog mooi koraal gezien. Wij hebben al aardig wat blacktip en whitetip reefsharks gezien tijdens de wereldreis en hebben natuurlijk ook al met de Great Whites gedoken, dus we voelden ons aardig mans in het water. Toch, toen de eerste joekel van een blacktip haai echt recht op ons af kwam zwemmen en nieuwschierig om ons heen bleef zwemmen, moest ik toch even flink slikken. Erwin zei later dat hij dat ook niet helemaal vertrouwde toen deze haai zo dichtbij kwam zwemmen. Gelukkig waren we na een paar rondjes niet interessant meer...
Morgen vertrekken we richting Surat Thani, waarna we een minibus naar de stad Patthalung moeten zien te krijgen. Hier zullen we de volgende dag worden opgepikt door mensen van het project en zullen zij ons brengen naar de plaats van bestemming. Dan kan het opbouwen van de school beginnen!!! We zijn erg benieuwd wat we daar zullen aantreffen, jullie ook?

• 06 Oktober 2006 - 11:00

Erwin En Mieke:

Alleen de foto´s van Koh Tao zijn erop gekomen: de foto´s van Bangkok houden jullie van ons tegoed!

• 06 Oktober 2006 - 11:28

Marinka:

Koh Tao is zoooo mooi en relaxed, ben echt jaloers !! (helemaal omdat het hier gewoon vies koud en regenachtig is bleh) Nou geniet nog even van jullie vakantie want daarna wordt het vast heel hard werken ! Groetjes Marinka (en ook van Mark en Emma)

• 06 Oktober 2006 - 13:24

Janneke:

Wat een mooie foto´s weer zeg! Vooral die ene vis die zo leuk voor de camera poseert. Hij kijkt echt recht in je potje. Ik ben benieuwt naar de ander foto´s. Spreek je weer snel! Knuffie

• 06 Oktober 2006 - 15:40

Maruschka:

Joh!!!! Slaapzakken vergeten??? Dat doe je anders nooit! Wat goed dat jullie je weer thuis voelen en wat een goede daad gaan jullie verrichten. Doe je best en tot zienssssss!!!!!

• 06 Oktober 2006 - 16:13

Eef:

Super om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet er maar van, en succes met jullie project!
    Kus, Evelien

• 06 Oktober 2006 - 16:16

Dian:

Leuk stukje gasten en de foto's zien er ook gaaf uit.
    Maar wordt het nu geen tijd om uit je nieuwe luie slaapzak te kruipen om vrijwilligerswerk te doen????
    Ik ben heel benieuwd wat jullie daar aantreffen.
    Nou (S) lieden nog eventjes een fikse groepsknuffel van mij en hou ons op de hoogte!

• 06 Oktober 2006 - 16:56

Pappie:

Shit wat heb ik toch een saai leven.Ga vanavond mijn leven maar eens oppimpen met een biertje of wat. Kom dan vanzelf alle kleuren tiphaaien tegen.

• 06 Oktober 2006 - 16:57

Dian:

Leuk stukje gasten en de foto's zien er ook gaaf uit.
    Ik ben heel benieuwd wat jullie daar aantreffen.

• 06 Oktober 2006 - 18:42

Ellen:

we zien het al..jullie hebben het weer helemaal voor mekaar!!Heel veel succes met het opbouwen van de school ,het gaat jullie zeker lukken. heel veel groetjes van de duintjes

• 07 Oktober 2006 - 08:47

Lisa:

Hey liefies, wat een verhaal weer. Jullie zijn toch wel een stelletje gelukskinderen,he! Dat je dat allemaal mag meemaken. Wat goed van ons dat wij jullie op deze wereld gezet hebben, kunnen wij er ook nog van meegenieten. Als ik dit allemaal zie, voel ik de warmte van jullie geluk en daar ben ik zoooooooooooo blij mee.Nou, dat was even een emotionele aderlating. dikke dikke kus van mij.MMMMMMMMMMMMoemoe

• 08 Oktober 2006 - 19:11

Elles:

wat een mooie foto`s. oh wat is het leven toch weer slecht!!ik ben erg benieuwd hoe jullie hetverder gaan ervaren.tot snel dikke kus van jullie zusje

• 08 Oktober 2006 - 19:21

Fermichelly:

He Kanjers!!!!
    Wat zijn jullie toch goed bezig! Ik (als juf) ben echt jaloers dat jullie dit mee gaan maken. Ik kijk uit naar de verhalen en foto's. Heel veel succes....

Dikke kus van ons

• 09 Oktober 2006 - 20:00

Kimmie D.:

Mooie foto's en weer een nieuw avontuur... ben benieuwd hoe het verder gaat! XXX Kim en Don

• 10 Oktober 2006 - 11:23

Karin:

Hee! Weer ongelooflijk leuk allemaal mazzelpikkies! Heel veel plezier daar. En Mieke wel weer terug zijn voor 5 november he, WANT DAN HEB JE EEN AFSPRAAK MET AL JE EX-FRENCHTOP-VRIENDINNETJES OM 12 UUR, NIET WEER PER ONGELUK VERGETEN HE?!! We hebben het speciaal voor jou verzet, dus je kan het niet maken om het te vergeten hihi (kan ook niet meer na deze herinnering he?)
    Nou geniet er lekker van en doe jullie best!
    Kus Karin

• 10 Oktober 2006 - 13:40

Kitty:

Hoi Er en Miek,
    Wat een vreselijke bofkonten zijn jullie immers.
    Maar nu komt het echte werk....messelen. (op z'n thais gezegd).
    Hebben jullie al gruwelijke blaren?
    En zet weer eens wat leuks op de side, want iedereen zit met spanning weer te wachten op jullie leuke verhalen.
    Nou Er en Miek hou jullie goed en groetjes van de Kornmannen en in het bijzonder van Kit

• 10 Oktober 2006 - 18:56

Marloes:

Heej mietjes jullie hebben natuurlijk nu geen internet om jullie nieuwste verhalen op te schrijven... Kijk ernaar uit. Deze was in ieder geval weer toppy, en de foto's ook!! Nooit geweten de maan ook een eisprong had...

• 11 Oktober 2006 - 14:11

ABN AMRO:

Wat leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Geniet er maar lekker van want zometeen moeten jullie hard werken. Groetjes je ex-collega's van de bank.

• 12 Oktober 2006 - 06:51

Sjaak En Evelien:

Wat heerlijk, lekker en we zijn helemaal niet jaloers (of misschien toch wel een beetje.) Geniet er nog maar een beetje van voordat jullie aan het werk worden gezet en met een zweep aan het werk worden gehouden (ook daar willen we foto's van zien)Succes daar!!!