Reageer voor het goede doel! - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Erwin Duin en Mieke Limmen - WaarBenJij.nu Reageer voor het goede doel! - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Erwin Duin en Mieke Limmen - WaarBenJij.nu

Reageer voor het goede doel!

Door: Mieke en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin Duin en Mieke Limmen

07 September 2006 | Nederland, Heemskerk

STELLING: JONGEREN INTERESSEREN ZICH NIET VOOR ONTWIKKELINGSSAMENWERKING.

Bestemming:Thailand
Projectkeuze: Dalaa Art & Creative project
Projectperiode: 8-21 oktober 2006
Vertrekdatum: 30 september 2006
Email-adres: mieke.erwin@gmail.com

We hebben weer eens de knoop doorgehakt! We gaan vrijwilligerswerk doen in Thailand. Een kleinschalig project in het land waar we verliefd op zijn geworden. We gaan helpen om een schooltje op te bouwen in een van de armste regio's van het land.
Als je meer wilt weten, kijk dan op
www.dalaa-thailand.com
Het project wordt gesubsidieerd door Xplore, een programma van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. In ruil daarvoor moeten wij 150 mensen per persoon interactief bereiken met informatie over ontwikkelings-samenwerking en ons project. Geef dus jouw mening over de stelling bovenaan dit verhaal en wat je van ons voornemen vindt door onder aan de pagina een reactie te geven. Alvast bedankt!!!
Op deze site zullen wij net als voorheen al onze avonturen aan jullie openbaren. Zo nemen wij jullie gezellig mee op reis...!
Hieronder kun je lezen hoe onze gedachten zijn voor het vertrek naar Thailand door een interview met Xplore:

- Waarom heb je ervoor gekozen deel te nemen aan een vrijwilligersproject (en bijvoor-beeld niet alleen op vakantie te gaan of te gaan rondreizen)?

Erwin: Tijdens onze reis heb ik al kunnen aanschouwen wat vrijwilligerswerk kan doen (www.coffeebayspeelt.nl). Alleen al dat je inzet voor de mensen daar, kan ze een ontzettend goed gevoel geven. Wij kunnen ons dit veroorloven zij niet.


- Wat is op dit moment het idee, het gevoel dat je over je bestemming
en/of project hebt?

Mieke: Het gevoel over mijn bestemming is positief; we hebben al heel wat van Thailand gezien en zijn verliefd geworden op de natuur en de mensen. Het project lijkt me een goed initiatief: ik hoop dat we hiermee kunnen bijdragen dat de kinderen met veel plezier naar school zullen gaan. Mijn twijfels bij dit project is of het effect voor lange duur zal zijn: de leraren hebben geen tijd om het gebouw te onderhouden,
dus zal het niet weer binnen de kortste keren vervallen zijn? Ik ben van plan dit met de vrijwilligersorganisatie ter plaatse uit te zoeken.


- Ga je nog wat doen om te voorkomen, of in ieder geval de kans te
verkleinen, dat jij het land waar je heen gaat (het project waar je
aan deelneemt of de dingen die je meemaakt) 'beoordeelt' met je
Nederlandse normen & waarden of is dat niet nodig?

Mieke: Is niet nodig. Het is juist interessant om de dingen vanuit mijn Nederlandse mentaliteit te bekijken, ook omdat ik niet een type ben die snel oordeelt. Ik vind het leuk de verschillen te zien en daarvan de positieve en minder goede dingen op te pikken. Zo kunnen wij van elkaar leren, toch?


- Heb je jezelf ook een doel gesteld of zie je iets als uitdaging voor jou zelf van deze deelname en waarom?

Erwin: Mijn doel is om de mensen eerlijke kansen te geven. Alleen al om daar te zijn zien mensen al dat het ook anders kan.


- Wat zou je willen weten van een jongere net als jij die ter plaatse leeft, woont, studeert of werkt? Welke vraag of vragen wil je hem of haar gaan stellen?

Mieke: Of hij/zij denkt gelukkiger of juist minder gelukkig te zijn
dan de jongeren in het rijke westen. Zou deze persoon Thailand willen
ruilen voor Nederland?


- Xplore draait om het delen van je ervaringen, ofwel om draagvlak
creëren. Welke activiteiten ga jij uitvoeren (voor vertrek en na terugkomst) om minimaal 150 Nederlanders direct en aantoonbaar te
betrekken bij jouw project/ervaring?

Erwin: langs basisscholen in de regio om kinderen te vertellen over deze basisschool in Thailand, een enquête verspreiden en informatie geven bij alle gelegenheden die zich voordoen, deze website bijhouden, een presentatie op Dian's sportschool geven en we gaven een geweldig feest op zaterdag 23 september in Pummie's café!!! Allemaal nog bedankt voor jullie inzet en gezelligheid!

WIL JE ONS HELPEN? REAGEER HIERONDER OP DE TITEL VAN DIT BERICHT. Alvast hartelijk dank!

  • 08 September 2006 - 00:09

    Janneke Limmen:

    Miek en Er, jullie zijn geweldig bezig!! Ik vond het een heel interessant stukkie en ik hoop dat je veel dingen gaat leren daar. En dat ons weer leert natuurlijk! Dikke knuf van Jannuk

  • 08 September 2006 - 03:11

    Michiel:

    Hey wereldverbeteraars, te gek man dat jullie je weer eens van jullie beste kant laten zien. Hoop dat jullie het er onwijs naar jullie zin hebben en dat julliie een hoop mogen leren en ons een hoop kunnen vertellen hoe het daar gaat. Groetjes Michiel

  • 08 September 2006 - 06:13

    Kimmie D:

    Hey leuk miek en erwin!Tuurlijk kom ik partyen en je succes wensen met het vrijwilligerswerk. Dat kunnen jullie wel!
    Gelukkig is het niet zo lang! Anders moet ik jullie zo lang missen...

  • 08 September 2006 - 09:38

    Ilona:

    Helemaal te gek!Goed dat jullie je daarvoor willen gaan inzetten en interessant...ben benieuwd wat jullie voor elkaar krijgen in die maand: das natuurlijk ook een uitdaging!Heel veel succes!Ik ben ook enthousiast gemaakt door de organisatie en heb idd nu ook mezelf ingeschreven en ga kijken of het bij mijn ideeen (van wat ik al gelange tijd wil) aansluit...en wie weet zit ik dan op korte termijn in Ghana..
    dikke kussen!
    Ilona

  • 08 September 2006 - 11:31

    Elles:

    hey broertje en schoonzusje,
    ik vind het echt te gek dat jullie dit doen.ik hoop dat jullie heel veel leren en dat verder weer aan ons over te brengen.wie weet wat jullie er mee bereiken.en zijn er nog veel meer mensen die vrijwillerswerk gaan doen.en de 23tse zijn wij natuurlijk van de partij.
    dikke kus elles

  • 10 September 2006 - 20:49

    John Limmen:

    Die stelling klopt helemaal! De jongeren interesseren zich helemaal niets meer voor andere mensen! Dat was in onze tijd wel anders; dat gebeurde vanuit de kerk die nu bijna geen invloed meer heeft. Waar gaat dat heen met de jeugd van tegenwoordig!!!

  • 10 September 2006 - 22:28

    Dian:

    Vroeger spaarden we melkdoppen voor de arme kindertjes. Ik heb eigenlijk nooit begrepen wat die kindertjes daarmee moesten. Nou Mieke, je bent welkom op mijn sportschool hoor voor je presentatie. Nog een vraagje....WIE IS DIE NEP JOHN?????

  • 11 September 2006 - 08:14

    Marinka:

    Tjee wat goed zeg ! Klinkt als een goed project, alvast heel veel succes daar !
    Groetjes Marink

  • 11 September 2006 - 17:35

    Natasja & Freddy:

    Hey kanjers super dat jullie dit gaan doen!! Het klinkt weer fantastisch. We zullen de verhalen weer met alle plezier gaan lezen. Alvast heel veel succes,
    xxx natas & freddy

  • 15 September 2006 - 18:32

    Ferrie:

    Respect! Ik vind het top dat jullie dit gaan doen!!!!!! En om dat in Thailand te doen is helemaal niet verkeerd! Erg leuk land en LEKKER eten!

    Maar ondertussen: oooh, wat ben ik zelf toch een egoistische sukkel dat ik het niet doe. Sorry!

    blijf gezond en geniet!
    Groet
    (ps, mischien ben ik er de 23ste niet vanwege vakantie...)

  • 20 September 2006 - 07:38

    Tomas:

    Ha luitjes! Ik bedacht me dat dit een mooi onderwerp is waar ik tijdens een van mn (Aardrijkskunde) stageopdrachten op mn basisschool een les over kan geven, dus ik kom binnenkort wel ff lang om ff wat informatie te verzamelen. Groetjes Tomas

  • 23 September 2006 - 14:32

    Frank Lubbers:

    Er zijn er veel die er over nadenken en uiteindelijk besluiten het níet te doen. Jullie doen het wel en daar heb ik respect voor. Veel succes!

  • 23 September 2006 - 14:49

    Annemiek En Leendert:

    Je kent ons niet, maar we vinden het een geweldig initiatief. En we zitten 30 september ook in het vliegtuig richting Bangkok. Dus wie weet zien wij jullie lopen op schiphol. Heel veel plezier.


  • 24 September 2006 - 12:18

    Lisa:

    Hey lekkere lieve leuke kindertjes, ik heb gisterenavond gezien hoe jullie er mee bezig zijn om die kindertjes in Thailand een ietsje beter leven te geven. Ben hardstikke trots op jullie en ben heel nieuwsgierig naar al jullie verhalen. Op deze manier is het ook niet erg om jullie een maand te moeten missen. Dag liefies, heel veel succes daar en een dikke knuf

  • 25 September 2006 - 14:46

    Claire Limmen:

    ERWIN/ MIEKE!!!!!!!!

    Echt super!!!!!!!! Dat jullie je hart achter na gaan en kansarme kinderen gaan helpen in Azië!!!! Super, kan niet anders zeggen!!!

    Groetjes,
    Claire

  • 25 September 2006 - 17:44

    Peter Vdr Ven:

    Jullie snappen het!
    Wat jullie gaan doen is leuk én goed.
    (tou)Petje af!
    Heel veel plezier daar.
    De Vennen

  • 26 September 2006 - 11:28

    Mieke En Erwin:

    Wisten jullie dat wij donderdag 28 september om 19.20u op radio Beverwijk zullen komen met een interview? Yes, we worden BEROEMD!

  • 26 September 2006 - 11:32

    Mietje Sam:

    Miekje.....

    Zoooo gaaf dat jullie dit gaan doen!!! Geniet ervan en veel succes. Als je terugkomt gaan we daten!!!

    Voor wat betreft de stelling... ONEENS!

    Ciao!

  • 29 September 2006 - 12:49

    Wil:

    Hen hier nog 5 ingevulde formulieren voor je liggen,maar hotzone is dicht, kan ik ze naar je opsturen?

  • 29 September 2006 - 16:23

    Annet:

    Hee Miek! Leuk dat je een schooltje opzet maar vergeet niet hoe vreselijk je het zelf vroeger vond om naar school te gaan!! :)
    Veel plezier daar in Thailand!!

  • 29 September 2006 - 16:24

    Marloes Bloedjes:

    Hee gasten, echt leuk dat jullie op iederwijs kwamen vertellen over jullie project. Onwijs goed gedaan, iedereen was enthousiast! Weet zeker dat ze dat in Thailand ook zijn!! Kuzzie Loes

  • 29 September 2006 - 20:05

    ERWIN&MIEKE:

    Ontzetten bedankt Wil
    Ons adress is
    Luttik cie 22
    1969 MT Heemskerk

  • 30 September 2006 - 09:37

    Dian:

    Vanmorgen weer een knap staaltje van gepast afscheid nemen beoefend. Gewoon geknuffeld en gezwaaid totdat jullie de draaideur door gingen. Maarja wat is nou een MAAND!!!
    Nou simpele lieden, ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en hoop dat jullie ons weer op de hoogte brengen van al jullie wellen en weeen..
    WE ZIEN ER WEER
    NAAR UIT!!!!!
    Nou daar komt ie weer, een aai over jullie bol,een groepsknuffel, een litertje of drie moederliefde
    en...we denken aan jullie.

  • 01 Oktober 2006 - 15:44

    Ellen:

    we zijn natuurlijk onwijs trots op jullie Doe je best veel succes en het gaat jullie lukken stelletje kanjers!!!we blijven jullie weer volgen hoor !! heel veel liefs de Duintjes

  • 01 Oktober 2006 - 19:58

    Marc&Chriz:

    Hé er en miek,
    Wij vinden het ook súper dat jullie naar thailand gaan én dat we op jullie huisje mogen passen, we zullen er héél goed op passen! haha, veel plezier en succes!! tot snel!
    knuffel van óns!

  • 01 Oktober 2006 - 22:59

    Robbie:

    Gastennn!! heel veel plezier en succes natuurlijk. party was vet!! ben nog in de sloot beland muyaha!!

  • 02 Oktober 2006 - 09:29

    Sam:

    Veilig aangekomen in het mooie Thailand?

    Veel succes en (werk)plezier!

    Ciaooooo

  • 03 Oktober 2006 - 11:57

    Jennie Bosma:

    Ik vond jullie stukje in de krant super en om jullie avontuur te kunnen volgen via internet. Veel sucses gewenst.
    Stelling; Ik denk dat op sommige scholen meer aan-
    dacht kan worden gegeven
    over ontw.hulp.Waardoor veel kinderen zich gaan intr. en inzetten en ouders en leerkrachten hier ook warm voor lopen.

  • 05 Oktober 2006 - 07:23

    Sara:

    Hoi wat toevallig, wij gaan ook zelfde project doen maar dan als het goed is in december.
    Hoeven jullei maar 150handtekeningen te verzamelen? Aan ons wordt verteld 300...omdat wij met z'n 2-en gaan :)

    Heel veel suc6!!

  • 12 Oktober 2006 - 17:36

    Win En Miek:

    Hai Erwin en Miek,
    Ik hoop dat jullie al lekker gevorderd zijn met het schooltje! Super initiatief, lijkt me gaaf om van zo dichtbij iets te kunnen betekenen!! Veel succes verder!
    Win, Miek, Els en Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin Duin en Mieke Limmen

Wij komen uit Heemskerk en zijn altijd klaar voor een avontuur! Later op ons sterfbed denken wij niet: "Had ik maar wat meer gewerkt in mijn leven..." Met dit uitgangspunt zegden we onze banen op en boekten we een ticket. Van een droomreis zoals dit krijg je nooit spijt. Excuses om het niet te doen zijn er genoeg, maar de ervaring is de onzekerheid of het ongemak waard. Dus: maak de beslissing en ga ervoor! Op deze site kun je lezen wat wij meegemaakt hebben tijdens onze droomreis van meer dan een jaar, en ons vrijwilligersproject in Thailand. Wij hopen dat het een glimlach op je wangen tovert. Veel leesplezier! Mieke Limmen & Erwin Duin e-mail:mieke.erwin@gmail.com

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 154840

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: